Om skolen

Bakkeskolen er Horsens kommunes specialskole for børn i socio-emotionelle udfordringer. Vi har ca 40 elever fordelt på 5 grupper. Lærere og pædagoger arbejder tæt sammen i teams bestående af 4-5 voksne.

Vores kerneopgave er at skabe læring, personlig mestring og trivsel i et tæt samarbejde med børnene.

Mentalisering og low arousal repræsenterer det fælles pædagogiske grundlag. Hos os brænder vi for at hjælpe eleverne med at få den bedst mulige hverdag med læring, leg, tætte relationer, nye kompetencer og gode venskaber. Vores elever betyder virkelig noget for os, og vi gør hver dag vores allerbedste for at gøre en positiv forskel for dem.

Vi har minimustimetal på alle fag og har hele fagrækken på skolen, ligesom på en helt almindelig skole. Det er vigtigt for os, at eleverne lærer noget og gennem læring oplever de kan noget. Udover vores faglige fokus, arbejder vi samtidigt specifikt med de udfordringer eleverne er visiteret på baggrund af.

Vi tror på, at uanset hvor udfordrede børnene er, skal vi nok finde vejen igennem til dem, så vi får dem til at lykkes.

Dette forudsætter en professionel tilgang til børnene - et stærkt og åbent samarbejde internt og eksternt med PPR og Familieafdelingen. Derfor prioriterer vi en faglig stærk ledelse, et stærkt samarbejde på tværs af faggrupper, en kontinuerlig efteruddannelse og supervision af vores medarbejdere.